Náš zaměstnanec chodí každé 3 týdny darovat krevní plazmu, a čerpá tak pracovní volno s náhradou mzdy. Přestože to považujeme za chvályhodné, ukazuje se, že každé 3 týdny volno nám působí v práci komplikace. Existuje nějaké řešení, např. lze omezit toto pracovní volno s náhradou mzdy jen na několik dní v roce? Nebo je nějaké jiné řešení?
Chtěli bychom našim operátorům na linkách dát měsíční mzdu místo hodinové. Názory v tom, jestli tato mzda může už obsahovat příplatky za hluk, případně noční apod., se různí. Nejsme si tedy jistí, jestli je v pořádku, že fixní mzda u lidí, co mají třísměnný provoz bude obsahovat již některé příplatky? Případně jaké příplatky je možné do mzdy zahrnout a které se musí platit průměrnou náhradou?
V případě, že firma zajišťuje odbornou praxi žákům střední školy, je třeba řešit vstupní prohlídku pro zařazení na pozice ve 1. a 2. rizikové skupině? Jak je to s ohledem na novely zákonů? Vím, že původně např. pro krátké smlouvy těchto typů praxe, DPP, DPČ to pro 2 skupinu nebylo třeba.
Je možné mít u jednoho zaměstnavatele dvě DPP s tím, že budou obě na 11.000,- a nebude se za ně odvádět zdravotní ani sociální, jako to bylo dřív a nebo už se příjem sčítá?
Jaká je archivační doba dokumentů pro zaměstnance zaměstnané na DPP a DPČ? Vzhledem k tomu, že jsou smlouvy již považovány za rovnocenný pracovní poměr, je potřeba osobní spisy a mzdové a evidenční listy archivovat také po dobu 45 let po ukončení pracovního poměru nebo je zde jiná archivační doba.
Jak postupovat při uplatnění slevy na poplatníka u zaměstnance, který nastoupí v průběhu měsíce (12. 11. 2024). Když mi vyplní a podepíše Prohlášení poplatníka v den nástupu do práce tj. 12. 11. 2024 mohu mu již za listopad uplatnit slevu na poplatníka? Musím od něj zjišťovat, jestli v listopadu nepodepsal prohlášení u jiného zaměstnavatele? Nebo mám postupovat dle § 38k odst. 1 zákona o daních z příjmů, kde se uvádí, že k poskytnutí měsíční slevy na dani plátce daně přihlédne počínaje kalendářním měsícem následujícím po měsíci, v němž budou tyto skutečnosti plátci daně prokázány, tedy až v měsíci 12/2024?
Chtěla jsem se zeptat, jak můžeme zaměstnat studenta nebo tedy, jak může pracovat student. Četla jsem, že může pracovat maximálně 2 hodiny denně za 3500,- měsíčně nebo má student i jiné možnosti.
Budeme ve firmě řešit organizační změnu, propuštění zaměstnance pro nadbytečnost. Co je vše potřeba pro výpověď 52 c pro nadbytečnost.
Jak by mělo vypadat Rozhodnutí o organizační změně, kdo může toto rozhodnutí vydat, co vše musí obsahovat, jak definovat platnost a účinnost organizační změny, musí se v rozhodnutí definovat koho se přímo organizační změna a výpověď pro nadbytečnost týká, nebo se jen definuje na kterém oddělení změna proběhne, můžete vložit vzor tohoto rozhodnutí ?
Jak by mělo vypadat sdělení o organizační změně a sdělení o výpovědi pro nadbytečnost pro odborovou organizace a jaké má být načasování tohoto sdělení (zda se musí sdělit odborové organizaci po Rozhodnutí o organizační změně, před předáním výpovědi zaměstnanci a nebo současně s předáním výpovědi zaměstnanci ? Na co si dát pozor a čeho se máme vyvarovat ?
Naše zaměstnankyně na rodičovské dovolené by chtěla pracovat na 10 hodin týdně. Smlouvu má na pozici finanční a personální manager. Je možné ji udělat další smlouvu na HPP (10 hod/týden) na pozici obchodní zástupce s tím, že bude stále na rodičovské dovolené?
Může se mzda na HPP určovat hodinovou mzdou a pokud ano, za jakých podmínek?