DOTAZ: Neposkytování free days některým zaměstnancům
25. 11. 2021

U nás ve společnosti dáváme free days jako benefit. Nicméně vedení společnosti se chce vyhnout tomu, že někteří zaměstnanci jsou po velkou část roku na nemocenské, poté se uschopní a čerpají řádnou dovolenou + free days. Zda se to dá nějak ošetřit třeba interní směrnicí? Například tak, že se tam uvede, že zaměstnanec, který zameškal 320 hodin a více (dva pracovní měsíce) v daném kalendářním roce, nebude mít na benefit nárok s tím, že výjimky uděluje vedení společnosti, nebo už by to nebylo právně v pořádku? Co jiného případně prosím navrhnout? Společnost chce dávat benefity a konkrétně free days opravdu jen těm, kteří pracují po celý kalendářní rok. Jedná se o administrativní činnosti, tedy není možné to rozdělit na druh práce, pracovní dobu ani délku pracovního poměru, protože vysoká absence je i u dlouhodobých zaměstnanců.

Pro pokračování je nutné se přihlásit.